MENU

2 November, 2021

Categorie:

Geplaatst op:

Vorige week was ik heerlijk voor 4 dagen in Rome. Dit omdat m’n ouders 25 jaar getrouwd zijn, tijd dus om de liefde te vieren in deze prachtige stad. Ik deel graag met je hoe onze dagen er uit zagen, belangrijke tips en tricks die je echt nodig hebt tijdens je reis naar Rome (geloof me, they saved me! Ze staan onderaan dit artikel) en natuurlijk mooie plaatjes.

Dag 1

06:30 Vlucht Amsterdam > Rome
11:30 Lunch bij Del Gracchi (een paar straten achter het hotel)
Daarna gelopen naar Pont Sant Angelo (ook wel Engelenbrug genoemd)
Gelopen over de brug naar Piazza Navona, een hele leuke route om te lopen
Gegeten bij restaurant 4 Fiumi (zit op het pleintje Piazza Navona)
Gelopen naar het Pantheon. Hier was het in verband met Corona echt mega druk, dus we zijn niet binnen geweest. Wil je hier wel heen gaan, ga dan vroeg.
Gelopen naar de Trevi Fontein en een ijsje gegeten. Overal rondom de Trevi Fontein zitten ijssalonnetjes.
Gelopen naar het grote Piazza Venezia, waar we voor € 8,- op een taxi zijn gestapt naar Orange Garden – Italianen kennen dit als Giardino Degli Aranci)
Daarna zijn we doorgelopen naar Trastevere – dit is echt heel dichtbij – en hebben we gegeten bij Nannarella. Pro tip: wij waren dus super vroeg en gelukkig maar, want terwijl wij aan het eten waren stonden er tientallen mensen in de rij om ons tafeltje over te nemen. Meer tips lees je onderaan deze blogpost.

Dag 2

09:30 ontbijt op de kamer in verband met Corona
10:20 testen voor Corona, maar gelukkig zit er op de hoek een tentje om te testen
11:00 Richting het Vaticaan gelopen en eigenlijk rond gehangen tot een uur of 14:30
Daarna hebben we wat rond gewandeld bij het hotel en hebben we om 15:30 gegeten bij Ottavio Pizza & Spaghetti – dit zit een paar straten achter ons hotel. Pro tip: tegenover dit restaurant zit een écht traditioneel restaurant dat ook om 16:00 sluit en rond 19:00 weer open gaat. Wij hadden niet gereserveerd, maar mocht je de kans hebben, dan zou ik zeggen DOEN!
18:00 zijn we naar het hotel gelopen om even om te kleden en te chillen
19:00 hebben we op de hoek van de straat een taxi gepakt richting Piazza Venezia en vanaf hier gelopen langs het Roman Forum naar het Colloseum
Daar hebben we gegeten bij Salotto del Colosseo. Niet het beste, maar we hadden super honger en het was niet heel slecht. Wel zijn er betere restaurantjes te vinden rondom het Coloseum. Bijvoorbeeld: La Pace Del Cervello. Hier hebben we dag 3 geluncht.

Omdat het ook wel echt een mini vakantie moest zijn ipv een mega actieve stedentrip was het een lekkere chill dag met alsnog 21 km op de teller. Zie een paar foto’s van de dag hieronder en onderaan deze blogpost staan meer tips & tricks.

Dag 3

We begonnen de dag bij het Colloseum. We wouden geen tour doen, maar ook hier (zie tips onder aan deze blogpost) waren de kaarten uitverkocht en moesten we ze kopen middels een tour. Ondanks dat we dit in eerste instantie niet wouden hadden we een enorm leuke tourguide Amr Sonbol.

Daarna hebben we geluncht bij een heel lekker tentje La Pace Del Cervello, vlakbij het Colloseum. En daarna zijn we doorgelopen naar Trastevere om dit ook bij daglicht te kunnen zien, inclusief alle waslijntjes in de mooie gekleurde straatjes. Deze kunnen we van ons lijstje afstrepen. Voor het avondeten zijn we dicht bij het hotel gebleven – denk aan zo’n 20 meter haha – maar ook dit was lekker en de ober was echt fantastisch. Het restaurantje heet Ago e Lillo.

Dag 4

Dag 4 was onze laatste dag. Mijn wekker ging om 6:00, omdat ik een shoot had met een Italiaanse fotografe. Ik mocht haar en haar man fotograferen op de Spaanse Trappen, super tof! Deze blogpost volgt later. De rest van de dag was lekker relaxed met een bezoekje aan het park bij Vila Borghese. Dit ligt wanneer je naar de trappen kijkt en bovenaan het plateau staat op een 5 minuten loop afstand naar links. Hier zaten allerlei mensen lekker te relaxen in het gras en er waren tentjes met chocolade. Caloriebommen die truffels, maar wel zó lekker. Daarna hebben we de winkelstraten nog doorgelopen, waarbij genoeg fancy te zien is. We hebben daar laat geluncht bij Vitta (ook hier zat weer een tentje om Corona te testen op het plein). Als avond eten hebben we gegeten weer bij Ago E Lillo op de hoek van het hotel. Ben jij al eens naar Rome geweest? En kende jij de tips al onderaan deze pagina?

Tips & tricks voor een onvergetelijk Rome

Waar we sliepen: Sant Pietro Grand Suite

Waar we aten
Restaurant tegen over hotel voor ontbijt ochtend voor vertek:
Restaurant 20 meter van hotel voor lekker avond eten:
Pizzeria een paar straten achter hotel:
Restaurant vlakbij Colloseum:
Restaurant vlakbij Spaanse Trappen:

Transfer naar/van hotel:

Gids voor Colloseum tour: Amr Bolson – Let’s Go Tour Rome

Tip voor SKIP THE LINE – Colloseum:
Om de rij te stippen voor het Colloseum kun je normaal gesproken een kaartje halen bij het Roman Forum. Hier is het veel minder druk en ditzelfde kaartje kun je daarna gebruiken voor het Colloseum – zonder lang in de rij te staan. Echter, vanwege Corona kun je de kaarten niet bij een desk halen en hebben derden een heleboel tickets opgekocht, waardoor ze deze voor meer prijs op straat kunnen verkopen. Dit lijkt scam, maar is het niet (alhoewel…). Laten we het erop houden dat je er het Colloseum in ieder geval mee binnen komt haha. Normaal kost een ticket voor onder 26 jaar € 4,- en nu betaalde we € 17,- per kaartje.

Tip voor SKIP THE LINE – Vaticaan Museum:
Om onduidelijkheid te voorkomen – je kunt de St. Peter’s Basilica gratis bezoeken, maar hiervoor is vaak een lange rij. Wanneer je naar het Vaticaan Museum loopt (deze is ergens anders namelijk) kun je voor je ticket in de rij staan, maar ook hier staan weer mannetjes die kaartjes op hebben gekocht en doorverkopen. Ook deze mannen lijken je giga op te lichten en het is moeilijk geloven dat ze je écht naar binnen krijgen, maar het is waar. Deze kaartjes zijn wel een tientje duurder, maar hiermee sla je de gehele rij over en ook de rij van St. Peter’s Basilica. Je kunt namelijk vanuit het Vaticaan Museum met een binnen route naar de Basilica.

Het voordeel van op straat je kaartje kopen is dat je het Colloseum en Vaticaan alleen kunt bezoeken binnen een bepaald tijdslot. Koop je dus je kaartje maanden van te voren online (ja want het is snel uitverkocht), dan zit je dus vast aan dat specifieke tijdstip. Zou ik zelf niet echt handig vinden, maar het is wel goedkoper.

Dank je wel voor het lezen

Mocht je tot hier gescrold hebben dan heel erg bedankt voor het lezen van deze blogpost. Ik hoop dat je het leuk vond om door te scrollen en er iets aan heb gehad voor – wie weet – je toekomstige reis naar Rome.

Liefs,
Kaylee

ga terug naar blog overzicht